Integro vzw is een woonzorggroep met tien Limburgse woonzorgcentra. Ieder Integro-huis heeft zijn eigen identiteit en (woon)mogelijkheden. Bij Integro hechten ze veel waarde aan de christelijke waarden. Dankzij hun belangrijkste sleutelwaarden – integriteit, kwaliteit en dialoog – bouwen de Zorgtoppers samen met de bewoners aan een kwaliteitsvol en kleurrijk leven. Om hun visie ‘Leef kleurrijk’ waar te maken zorgen ze samen met de Zorgtoppers voor een kleurrijker zorglandschap. Dat doen ze door:
- maximale autonomie en zorg in dialoog te garanderen
- zorgcontinuïteit en inclusie te stimuleren
- betrokkenheid van de medewerkers hoog in het vaandel te dragen
- samen te werken met professionele partners
- leer- en werkgelegenheid te blijven creëren
Zo zorgt Integro samen met de bewoners en hun Zorgtoppers voor een rooskleurige toekomst! Als marketing- en communicatiepartner staat Kingfisher marketing klaar om hen te ondersteunen met raad en daad!
KINGFISHER’S DOORDACHTE VLIEGROUTE
Kingfisher marketing staat voor een onderbouwde aanpak, daarom gingen we voor Integro van start met een strategisch communicatieplan! Daarna gingen we over tot de uitvoering. We bedachten onder andere een kleurrijke brand story met een passende baseline, deden enkele toffe fotoshoots in de woonzorgcentra en creëerden een nieuwe grafische stijl.
We vliegen je even door wat leuke realisaties…
Leef kleurrijk
Integro wilde hun naamsbekendheid verhogen en daaropvolgend hun imago een flinke boost geven. Hun doel? Van grijs naar kleurrijk gaan! Ze wilden af van het stoffig imago van een woonzorgcentrum. Om dat aan te pakken gingen ze met Kingfisher marketing in zee om samen een geïntegreerde marketingaanpak op poten te zetten.
We vlogen er onmiddellijk in! Zo creëerden we een gloednieuwe brand story waarmee ze hun verhaal op een sterke manier naar de buitenwereld kunnen communiceren. Ze willen zowel hun (toekomstige) werknemers, bewoners en hun familie meenemen in de leefwereld van Integro. Aangezien de werknemers en de bewoners bij Integro centraal staan, trokken we dat volledig door in de nieuwe brand story. Samen met de bewoners creëren de Zorgtoppers een kleurrijk leven. Dat is de boodschap die ze willen uitdragen.
Huisstijl
We rolden de rebranding campagne verder uit naar de toekomstige Zorgtoppers, (toekomstige) bewoners en hun familie. Hoe Kingfisher marketing dat aanpakte? Eerst uniformeerden we alle Facebook bedrijfspagina’s. We gebruikten voor ieder woonzorgcentrum het nieuwe logo en een kleurrijke omslagfoto waardoor we voor één mooi en consistent geheel zorgden. Om het startschot van de Zorgtoppers campagne in te luiden, inspireerden we hen om voor een speciale badge te zorgen die Zorgtoppers op hun profielfoto konden plaatsen. Bovendien zorgde we dat iedere Zorgtopper een mondmasker kreeg waarmee ze aan de buitenwereld laten zien dat ze deel uitmaken van het team van Zorgtoppers bij Integro.
Ook het briefpapier, de enveloppen en de visitekaartjes staken we per woonzorgcentrum in een volledig nieuw en kleurrijk jasje!
Websites met eigenheid
Bij een nieuwe look & feel, hoort natuurlijk ook een passende website. Kingfisher marketing bouwden de websites van Integro en de negen huizen van A tot Z. We weerspiegelden de eigenheid van elk huis in de website. Niet elk huis focust op dezelfde dingen of biedt dezelfde diensten aan, we zorgden voor individualiteit en variatie. Uiteraard zorgden we ervoor dat elke site de look & feel van de brand story uitademt.
Employer branding
Voor Integro vzw zetten we sterk in op employer branding. Op die manier willen we de huidige Zorgtoppers zoveel mogelijk betrekken bij de vernieuwing en daarnaast ook nieuwe Zorgtoppers aantrekken. Dat doen we op verschillende manieren:
Het Zorgtoppers magazine
Met het Zorgtoppers magazine brachten we eerst alle medewerkers van Integro op de hoogte over de nieuwe identiteit. Zij zijn immers de spil van de woonzorggroep.
Vacatures invullen met social ads
Integro doet ook beroep op Kingfisher marketing voor de opzet en opvolging van social advertising campagnes. Het doel? Zorgtoppers vinden om de verschillende huizen te ondersteunen. De campagnes hadden een hoge success rate, Integro kon alle openstaande vacatures invullen.
Heb je een idee over een toekomstig project en weet je precies waar je naartoe wil? Of heb je iets in gedachten maar krijg je het niet volledig op papier? Laat ons iets weten en we bespreken graag jouw mogelijkheden, inclusief een fijne babbel en lekkere kop koffie.