Integro
“In een samenwerking met een dienstverlenend bedrijf verwacht Integro vzw eerlijkheid en transparantie. Kingfisher marketing voldoet hier ruimschoots aan.”
Roel Eerlingen
Algemeen Directeur Integro
KINGFISHER’S DOORDACHTE VLIEGROUTE
Kingfisher marketing staat voor een onderbouwde aanpak, daarom gingen we voor Integro van start met een strategisch communicatieplan! Daarna gingen we over tot de uitvoering. We bedachten onder andere een kleurrijke brand story met een passende baseline, deden enkele toffe fotoshoots in de woonzorgcentra en creëerden een nieuwe grafische stijl.
De Zorgtoppers zijn alle medewerkers van Integro, dat kadert in hun employer branding. Om hun visie ‘Leef kleurrijk’ waar te maken zorgen ze samen met de Zorgtoppers voor een kleurrijker zorglandschap. Dat doen ze door:
- maximale autonomie en zorg in dialoog te garanderen
- zorgcontinuïteit en inclusie te stimuleren
- betrokkenheid van de medewerkers hoog in het vaandel te dragen
- samen te werken met professionele partners
- leer- en werkgelegenheid te blijven creëren
Zo zorgt Integro samen met de bewoners en hun Zorgtoppers voor een rooskleurige toekomst! Als marketing- en communicatiepartner staat Kingfisher marketing klaar om hen te ondersteunen met raad en daad!
Leef kleurrijk
Integro wilde hun naamsbekendheid verhogen en daaropvolgend hun imago een flinke boost geven. Hun doel? Van grijs naar kleurrijk gaan! Ze wilden af van het stoffig imago van een woonzorgcentrum. Om dat aan te pakken gingen ze met Kingfisher marketing in zee om samen een geïntegreerde marketingaanpak op poten te zetten.
We vlogen er onmiddellijk in! Zo creëerden we een gloednieuwe brand story waarmee ze hun verhaal op een sterke manier naar de buitenwereld kunnen communiceren. Ze willen zowel hun (toekomstige) werknemers, bewoners en hun familie meenemen in de leefwereld van Integro. Aangezien de werknemers en de bewoners bij Integro centraal staan, trokken we dat volledig door in de nieuwe brand story. Samen met de bewoners creëren de Zorgtoppers een kleurrijk leven. Dat is de boodschap die ze willen uitdragen.
Huisstijl
We rolden de rebrandingcampagne verder uit naar de toekomstige Zorgtoppers, (toekomstige) bewoners en hun familie. Hoe Kingfisher marketing dat aanpakte? Eerst zorgden we voor een opfrissing van het logo, dat maakten we kleurrijker. En een afgeleid logo per huis mocht ook niet ontbreken. We gingen voor een consistente uitstraling waarbij de eigenheid van elk huis toch behouden werd.
Dan uniformeerden we alle Facebook-bedrijfspagina’s. We gebruikten voor ieder woonzorgcentrum het nieuwe logo en een kleurrijke omslagfoto waardoor we voor één mooi en consistent geheel zorgden. Om het startschot van de Zorgtoppers campagne in te luiden, maakten we een speciale badge die de Zorgtoppers op hun profielfoto konden plaatsen. Bovendien zorgden we dat iedere Zorgtopper een mondmasker kreeg waarmee ze aan de buitenwereld konden laten zien dat ze deel uitmaken van het team van Integro. Ook het briefpapier, de enveloppen en de visitekaartjes staken we per woonzorgcentrum in een volledig nieuw en kleurrijk jasje.
Websites met eigenheid
Bij een nieuwe look & feel, hoort natuurlijk ook een passende website. Kingfisher marketing bouwde de websites van Integro en de negen verschillende huizen van a tot z. We weerspiegelden de eigenheid van elk huis in de website. Niet elk huis focust op dezelfde dingen of biedt dezelfde diensten aan. We zorgden voor individualiteit en variatie. Uiteraard ademt elke site de look & feel van de brand story. Een website is een dynamisch gegeven. Daarom zorgen we maandelijks voor een technisch onderhoud en toevoeging van extra content waar nodig.
Employer branding
Voor Integro vzw zetten we sterk in op employer branding. Op die manier willen we de huidige Zorgtoppers zoveel mogelijk betrekken bij de vernieuwing en daarnaast ook nieuwe Zorgtoppers aantrekken. Dat doen we op verschillende manieren.
Het Zorgtoppers-magazine
Met het Zorgtoppers-magazine brachten we eerst alle medewerkers van Integro op de hoogte over de nieuwe identiteit. Zij zijn immers de spil van de woonzorggroep.
Het Zorgtoppers-event
Om het teamgevoel te verhogen en de Zorgtoppers te bedanken, organiseerde Integro vzw eind 2023 het allereerste Zorgtoppers-event. Kingfisher marketing ondersteunde in de aanloop naar het event, zorgde voor de contentcreatie tijdens het event en zet dat in de weken na het event verder.
Het was een avond om de medewerkers te bedanken voor hun inzet en harde werk. Alle Zorgtoppers werden uitgenodigd in Hangar58 in Bokrijk. Ze konden er genieten van een overheerlijk diner, een lekker drankje en een spetterend optreden van Fleddy Melculy.
Het evenement was ook het ideale moment om de Zorgtoppers onder te dompelen in de nieuwe strategie van Integro vzw: “Met Kleur Omringd”.
Vacatures invullen met social ads
Integro doet ook beroep op Kingfisher marketing voor de opzet en opvolging van social advertising campagnes. Het doel? Zorgtoppers vinden om de verschillende huizen te ondersteunen. De campagnes hadden een hoge success rate, Integro kon alle openstaande vacatures invullen.
ER SAMEN INVLIEGEN?
Wij helpen jou graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!