

Waarom een website?
In eerste instantie moet je website snel en gemakkelijk terug te vinden zijn op Google. Hoe hoger hij verschijnt in de ranking, hoe beter. Een goed SEO-gebruik is hier allesbepalend. Eens de bezoeker op je pagina terecht komt, wil hij of zij zo snel mogelijk de informatie vinden waarnaar hij of zij op zoek is. Daarom is het belangrijk dat je alle topics overzichtelijk weergeeft en dat de klanten gemakkelijk en snel terugvinden waarvoor ze op jouw website terecht kwamen. Een overmatig kleurgebruik en een chaotische tekst kraken je webpagina. Zorg dus voor een strakke lay-out en kies voor duidelijke call to actions. Een button die de gebruiker naar foto’s of sociale media pagina’s begeleid, zorgt voor een duidelijke structuur.
Een goede mix tussen tekst en afbeeldingen houdt de site overzichtelijk. Creëer op die manier een betrouwbaar karakter. Gebruik je foto’s waar mensen opstaan? Dan betrek je hen sneller, net omdat ze zich identificeren met die personen. Dat wekt vertrouwen en familiariteit op.
Zorg er ook voor dat het webdesign jouw gekozen huisstijl vormgeeft zodat je website herkenbaar is voor bestaande, maar ook potentiële klanten.
Let er op dat je website niet te veel tijd nodig heeft om te laden. Internetgebruikers verliezen snel hun geduld en wanneer jouw site dat geduld op de proef stelt, vinden ze snel de weg naar het kruisje.
SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?
Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!
10 websites voor gratis stockfoto’s
In deze blog geven wij je 10 websites voor gratis stockfoto's mee, waarbij bronvermelding niet nodig is en de foto’s ook voor commerciële doeleinden gebruikt kunnen worden.
Vlieg verderB2B en B2C, droog vs creatief?
Hoe communiceer je nu best naar je B2B of B2C klanten? Wat zijn de verschillen en wat zijn de gelijkenissen?
Vlieg verder