Sociale media

Likes, shares, comments, follows, ze vliegen je om de oren. Die krijg je maar beter snel te pakken ook! Dat doe je via verschillende sociale media platformen. Afhankelijk van jouw bedrijf en doelgroep kom je te weten op welke kanalen je het best focust. Elk platform heeft een andere aanpak en actieve doelgroep maar sociale media zijn wel toegankelijk voor iedereen. Jong, oud, ze kunnen allemaal meevolgen wat er online gebeurt en er naar hartenlust op reageren. Dat wil ook zeggen dat sociale media bij uitstek de manieren zijn om je bedrijf, product of merk in de spotlight te zetten.

Net omdat het zo’n interactief gegeven is, sta je dicht bij jouw klanten. Jij bereikt hen maar dat is ook omgekeerd het geval. Wanneer ze vragen hebben of hun mening willen delen over jouw product, kan dat gemakkelijk via sociale media. Het is een snel maar ook een heel vluchtig platform. Wanneer je een bericht deelt, komt dat direct bij heel wat mensen terecht, maar door de grote hoeveelheid aan online content, is het ook weer snel verdwenen. Daarom moet je er met jouw boodschap uitspringen. Ook jouw bericht voldoende herhalen, verricht wonderen.

Wat zijn de interessantste sociale media kanalen voor bedrijven?

Kies je voor Facebook? Dan kan je gericht je doelgroep selecteren en zowel tekst als afbeelding delen. Je werkt met een pagina van het bedrijf, maar je kan ook inzetten op Facebook advertenties. Gaat de keuze uit naar Instagram? Dan focus je vooral op foto’s en verhalen of hoogtepunten. Zet je in op LinkedIn? Dan richt je je vooral naar zakelijke klanten zoals andere bedrijven of zelfstandigen. Tot slot is er de mogelijkheid om je foto’s te etaleren op Pinterest. Tal van online mogelijkheden dus, maar de link naar de website mag nooit ver weg zijn.

Er samen invliegen?

Wij vissen uit wat voor jou de interessantste social media kanalen zijn!

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

website
4 gouden regels om je website te optimaliseren

De vier gouden regels waar je zeker rekening mee moet houden als je de doelstellingen op je website wilt optimaliseren? Die ontdek je hier.

Yeah, let’s read it!
marketingcommunicatieplan
Waarom is een strategisch marketingcommunicatieplan noodzakelijk?

Heb je een sterk product? Dan is het geen garantie dat je op lange termijn succes blijft boeken. Ontdek waarom een strategisch marketingcommunicatieplan dé basis vormt voor ieder bedrijf.

Yeah, let’s read it!

Realisaties