sociale media - design

ONLINE COMMUNICATIE

Online communicatie, digitale marketing of toch internet marketing?

Een doeltreffende online strategie is van levensbelang. Is dat overdreven? Nope! Van de 11,43 miljoen Belgen die in ons landje rondlopen, zijn er 10 miljoen Belgen mobiel online. Slik. Daarnaast gebruiken we gemiddeld 5(!) uur per dag apparaten en diensten die geconnecteerd zijn met het internet. FYI: een dag bestaat uit 24 uur en daar slapen we er al gemiddeld 8 van (you do the math).

WAT IS ONLINE COMMUNICATIE?

Online marketing of digitale marketing omvat alle soorten marketing via het internet of nieuwe media. Kort en krachtig.

Die online communicatie bestaat uit verschillende disciplines. We noemen het inderdaad disciplines. Waarom? Sociale media onderhouden, bijvoorbeeld, is veel meer dan alleen wat posts online plaatsen.

Zoekmachine optimalisatie - Online communicatie
Zoekmachine optimalisatie - Online communicatie

HOE BEGIN JE AAN ZO’N ONLINE MARKETINGSTRATEGIE?

Ten eerste moeten we het online gedrag van je doelpubliek kennen. We starten met grondige interne en externe analyses, met alles erop en eraan. Altijd onderbouwd en doelgericht.

Daarnaast willen we weten wat je specifieke online doelstellingen zijn. Meer traffic naar de website? Meer online verkopen? Meer geopende e-nieuwsbrieven? Een explosie in het aantal likes op Facebook? You name it, wij vliegen erin! Denk er wel aan om ze SMART op te stellen.

KEUZESTRESS: WELK
MARKETINGKANAAL MOET JE KIEZEN?

Ons advies: niet te gulzig zijn. Beter enkele online kanalen strategisch inzetten, dan een wirwar van alle mogelijke kanalen. SEASEO, marketing automationsociale mediae-mailmarketing, een website, … zijn maar enkele van de vele online mogelijkheden. Uiteraard staan wij je met raad en daad bij. Als we inzicht hebben in de doelgroep en de online doelstellingen helder zijn, stellen we een perfecte mix van kanalen samen voor je (online) communicatie.

En dan pas begint het echte werk. Eens de gekozen kanalen opgestart zijn, houden we ze allemaal met Kingfisherogen in de gaten. Want online marketing is ook een beetje trial en error. We moeten nagaan wat werkt, wat niet en de kanalen permanent bijsturen.

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

Doelgroepanalyse

KLAAR OM JE
ONLINE COMMUNICATIE
AAN TE PAKKEN?

Wij helpen je graag!