facebook_pixel
zoekwoordenanalyse
  1. Home
  2. /
  3. Digitaal

Digitaal

Online marketing, digitale marketing of toch internet marketing?

Een doeltreffende online strategie is van levensbelang. Is dat overdreven? Nope! Van de 11,43 miljoen Belgen die in ons landje rondlopen, zijn er 10 miljoen Belgen mobiel online. Slik. Daarnaast gebruiken we gemiddeld 5(!) uur per dag apparaten en diensten die geconnecteerd zijn met het internet. FYI: een dag bestaat uit 24 uur en daar slapen we er al gemiddeld 8 van (you do the math).

Dus die online marketing strategie? Van levensbelang, cruciaal, essentieel, onontbeerlijk… alle mogelijke synoniemen van ‘noodzakelijk’ die je maar kan bedenken. Overtuigd? Wij in ieder geval wel!

Wat is digital marketing?

Alle soorten marketing via het internet of nieuwe media. Kort en krachtig.

Digitale marketing omvat verschillende disciplines. We noemen het inderdaad disciplines. Waarom? Sociale media onderhouden, bijvoorbeeld, is veel meer dan alleen wat postjes online plaatsen.

Over welke online disciplines spreken we dan precies?

Hoe beginnen aan zo’n online marketing strategie?

Ten eerste moeten we weten wat het online gedrag is van jouw doelpubliek. Hierbij voorzien we je van een grondige analyse, met alles erop en eraan (jeweetwel, SOLID marketing).

Daarnaast willen we ook graag weten wat jouw specifieke online doelstellingen zijn. Meer traffic naar de website? Meer online verkopen? Een explosie in het aantal likes op Facebook? You name it, wij regelen het!

Keuzestress: welk marketingkanaal moet je kiezen?

Ons advies: niet te gulzig zijn. Beter enkele online kanalen strategisch inzetten, dan een wirwar van alle mogelijke kanalen. SEA, SEO, marketing automation sociale media, e-mailmarketing, een website, … zijn maar enkele van de vele online mogelijkheden. Uiteraard staan wij jou met raad en daad bij. Als we inzicht hebben in de doelgroep en de online doelstellingen helder zijn, stellen we een perfecte mix van kanalen samen.

En dan pas begint het echte werk! Eens de gekozen kanalen opgestart zijn, houden we ze allemaal met Kingfisherogen in de gaten. Want online marketing is ook een beetje trial en error. We moeten nagaan wat werkt, wat niet en permanent bijsturen.

Klaar voor het online avontuur?

Stuur dan vliegensvlug een mailtje of geef ons een belletje ; -)

Handige tips & tricks om zelf aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

Cookies - wanneer is persoonlijk té persoonlijk
Content op maat van je klant? Verzamel cookies!

Data verzamelen aan de hand van cookies is big business! Je maakt in een handomdraai volledig gepersonaliseerde advertenties. Maar soms kan je de privacy van je klanten te ver betreden. Wanneer is persoonlijk té persoonlijk?

Vlieg verder
leads op website herkennen
Wil jij weten welke bedrijven jouw website bezoeken?

Slechts 3-5% van de websitebezoekers neemt contact op. Van de andere 95-97% bezoekers weet je dus niets. Met onze unieke aanpak kom jij te weten welke zakelijke bezoekers op je website terechtkomen.

Vlieg verder

Realisaties