
Online mailings

Hoe ontwikkel je een efficiënte online mailing?
Kruip in de huid van jouw doelgroep en focus op hoe zij dagdagelijks in het leven staan en de zaken die zij interessant vinden. Op die manier trek je heel doelgericht bepaalde mensen aan en prikkel je hen.
Ga de persoonlijke toer op en spreek je klanten aan met hun naam. Op het internet heeft namelijk iedereen toegang tot de aangeboden informatie. Dat creëert min of meer een afstand tussen jouw bedrijf en de webgebruiker. Met een online mailing spreek je jouw doelgroep persoonlijk aan, wat resulteert in meer aandacht van klanten.
Stuur bijvoorbeeld een mail of nieuwsbrief op naam van jouw klant. Op die manier voelen ze zich aangesproken en betrokken bij het verhaal. Voor een nieuwsbrief moet je doelgroep zich eerst aanmelden via een opt-in, zo binden ze zich aan jouw merk. Dat duidt ook op enige loyaliteit, want ze willen op de hoogte blijven van nieuwtjes en promoties. Houd er wel rekening mee dat je niet focust op het maken van reclame, maar dat je inspeelt op hun gevoel en het creëren van waarde.
Een online mailing verzamelt niet enkel heel wat extra kliks naar en op je website, maar het ondersteunt ook de merkbeleving. De nieuwsbrief is helemaal opgemaakt in de huisstijl en het verhaal dat je bedrijf vertelt, komt terug in de mailing.
Doordat mensen zich inschrijven voor je mailing, beschik je over hun gegevens en verzamel je heel wat specifieke data. Check op welke delen van de online mailing ze het meest klikken, welke zaken de lezers naar de website leiden, of achterhaal persoonlijke data zoals hun verjaardag. Want stuur je die dag een persoonlijke felicitatie uit? Dan wordt die ongetwijfeld enthousiast ontvangen.
Last but not least: test, test en test nog maar een keer. Je weet pas of je mailing werkt, wanneer je hem uitgeprobeerd hebt.
SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?
Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!
Plannen als een pro met Asana
Wil jij geen taak meer mislopen of slordigheden vermijden? De online planningstool Asana heeft een aantal handige snufjes die je helpen efficiënter te plannen.
Vlieg verderZo scoor je met social advertising
Wil je ijzersterke advertentiecampagnes opzetten? Kingfisher marketing deelt tips en inzichten waar je misschien nog niet eerder aan dacht.
Vlieg verder