Huisstijl

Aandacht trekken, opvallen en vooral herkenbaar zijn, dat doe je met een unieke huisstijl. Het is een strategie om een eigen identiteit te creëren die consistent is over de verschillende aspecten van het bedrijf. Op die manier bouw je een visueel imago uit dat je onderscheidt van de concurrentie.

Wat is een huisstijl?

Een huisstijl is niet alleen het logo van je bedrijf, het uit zich in meerdere aspecten. Zo gaat het ook over de kleur, het lettertype, fotografiekeuze, de lay-out, … Alles wat te maken heeft met de uiterlijke vertoning van jouw merk. Daarbij is het belangrijk dat je kiest voor een specifieke look die linkt met jouw bedrijf. Is die herkenbaar, gedetailleerd, consistent én dat zowel online als offline? Good job!

De eerste stap in het creëren van een huisstijl is het ontwerpen van een logo. Een logo moet simpel zijn, onmiddellijk herkenbaar en doet denken aan het product of de service. Bij het zien van jouw logo, moet er bij je doelgroep meteen een belletje gaan rinkelen. Denk maar aan de iconische M van McDonalds of de ‘swoosh’ van Nike. De bedrijfsnaam moet er niet eens bij staan om te weten over welk product of merk het gaat.

Stap twee is het kiezen van een kleur voor jouw merk. Welke kleur past er bij jouw product en ondersteunt jouw verhaal en filosofie. Je kan kiezen voor één of meerdere kleuren, maar let op! Less is more, zorg er dus voor dat het niet chaotisch wordt. Deze kleuren komen terug op je website, nieuwsbrief, mailings, bedrijfskleding, naamkaartjes, pennen en andere merchandising. In combinatie met die kleur, selecteer je een typerend lettertype dat duidelijk is en rust brengt.

Consistentie is key! Ook jouw medewerkers spelen hier een cruciale rol in. Zo moet je huisstijl over de verschillende mediakanalen heen hetzelfde zijn. Je medewerkers dragen mee de verantwoordelijkheid en zorgen dat de gekozen huisstijl overal wordt toegepast op dezelfde manier. Zo vertel je een samenhangend verhaal en laat je een sterke, professionele indruk na.

Er samen invliegen?

Wij staan je met raad en daad bij tijdens het uitkiezen van die huisstijl!

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

Corporate identity
Corporate identity: een creatieve investering

Een sterke huisstijl vertelt het verhaal van jouw product of dienst. Hoe ging jij te werk? Enkele tips waar je zeker aan moet denken!

Yeah, let’s read it!
MasterStone
Succesverhaal MasterStone

1 juli 2019, Steenzagerij Peters wordt overgenomen door Bjorn Gubbels (Betonagglomeraten Gubbels/Masterbloc) én verandert van naam. Dit vroeg uiteraard om een volledige rebranding met alles erop en eraan. Ready? Let’s rock this case!

Yeah, let’s read it!

Realisaties