Offline communicatie

HUISSTIJL

Aandacht trekken, opvallen en vooral herkenbaar zijn, dat doe je met een unieke huisstijl. Het is een manier om een eigen identiteit te creëren die consistent is over de verschillende aspecten van het bedrijf. Je bouwt een visueel imago uit dat je onderscheidt van de concurrentie.

WAT IS EEN
HUISSTIJL?

Een huisstijl omvat meer dan het logo van je bedrijf. Het gaat ook over de kleuren, het lettertype, de fotografiekeuze, de lay-out, … Kortom, alles wat te maken heeft met de uiterlijke vertoning van je organisatie.

Kies voor een specifieke look & feel voor de corporate identity van je merk. Is die herkenbaargedetailleerd en consistent zowel on- als offline? Dan zit je goed!

Huisstijl

STAPPENPLAN VOOR EEN CONSISTENTE HUISSTIJL

Je huisstijl moet over alle (media)kanalen heen hetzelfde zijn. Je medewerkers dragen mee de verantwoordelijkheid en zorgen dat de gekozen huisstijl overal wordt toegepast op dezelfde manier. Zo vertel je een samenhangend verhaal en laat je een sterke, professionele indruk na.

1

LOGO

De eerste stap in het creëren van een huisstijl is het ontwerpen van een logo. Het ideale logo is simpel, onmiddellijk herkenbaar en doet denken aan je product of service. Bij het zien van je logo moet er bij je doelgroep meteen een belletje gaan rinkelen. Denk maar aan de iconische M van McDonalds of de ‘swoosh’ van Nike. De bedrijfsnaam moet er bij deze voorbeelden niet eens staan om te weten over welk product of merk het gaat. Dat maakt een sterke huisstijl.

2

KLEUREN EN LETTERTYPE

Vervolgens kies je de kleur(en) voor je merk. Welke kleur past er bij je product en ondersteunt je brand story en filosofie? Je kan kiezen voor één of meerdere kleuren, maar let op! Less is more, zorg er dus voor dat het niet chaotisch wordt. Deze kleuren komen terug op je website, in de nieuwsbrief, in mailings, op bedrijfskleding, op naamkaartjes, op pennen en andere merchandising. In combinatie met die kleur, selecteer je een typerend lettertype dat duidelijk leesbaar is en rust brengt.

3

HUISSTIJLDOCUMENTEN

De derde stap is om je corporate identity door te trekken in al je huisstijldocumenten. Denk hierbij aan: enveloppen, brieven, notitieblokken, presentaties en Word-sjablonen.

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ER SAMEN
INVLIEGEN?

Een herkenbare huisstijl creëren voor je merk?