WAAROM BRANDING?
Branding is de overkoepelende term voor alle elementen, visueel en tekstueel, waarmee je een bepaalde perceptie in het leven roept rond je bedrijf. Een sterke branding is herkenbaar en creëert een onderscheidend vermogen voor je merk. Je klant is sneller overtuigd, wanneer je boodschap hen raakt.
Een brand story is de ideale manier om betekenis te geven aan het bestaan van jouw bedrijf. Bovendien leren zowel medewerkers als klanten je organisatie beter kennen en creëer je zo een gemeenschappelijke visie.
CONSISTENTIE EN ZICHTBAARHEID
Een sterk verhaal ondersteun je met een herkenbare huisstijl. Het is een strategie om een eigen identiteit te creëren die consistent is in alle uitingen van het bedrijf. Op die manier bouw je een visueel imago uit dat je onderscheidt van de concurrentie. Kies dus voor een herkenbare merknaam en logo.
Deze combinatie verhoogt de zichtbaarheid en zorgt voor een onvergetelijke beleving. De indruk die je nalaat bij je klanten bepaalt hun verder (koop)gedrag. Onthouden ze jouw merk en product, dan zijn ze sneller geneigd in de toekomst opnieuw te passeren. Dat resulteert in een grote klantenloyaliteit.
Zo’n krachtige, unieke branding staat er natuurlijk niet op één, twee, drie. Daarom moet je er goed over nadenken! Het is een kwestie van analyseren en evalueren, maar ook evolueren. Een rebranding is soms wel op zijn plaats en ook daarmee kunnen wij jou helpen.