

Waarom branding?
Mensen geven betekenis aan hun leven door het vertellen van verhalen. Een corporate story is dus de ideale manier om betekenis te geven aan het bestaan van jouw bedrijf. Daarnaast leren zowel medewerkers als klanten je bedrijf beter begrijpen en creëer je zo een gemeenschappelijke visie. Hierdoor voelen zij zich betrokken en activeren op hun beurt nieuwe klanten. Daarom is het belangrijk om een sterk verhaal te vertellen waarvan zij een deel uitmaken. Maak gevoelens los bij je doelgroep en dompel hen onder in de wereld van jouw merk. Je klant is sneller overtuigd, wanneer je boodschap hen raakt.
Een sterk verhaal ondersteun je met een herkenbare huisstijl. Het is een strategie om een eigen identiteit te creëren die consistent is in alle uitingen van het bedrijf. Op die manier bouw je een visueel imago uit dat je onderscheidt van de concurrentie. Kies dus voor een herkenbare merknaam en logo.
Deze combinatie verhoogt de zichtbaarheid en zorgt voor een onvergetelijke beleving. De indruk die je nalaat bij je klanten bepaalt hun verder (koop)gedrag. Onthouden ze jouw merk en product, dan zijn ze sneller geneigd in de toekomst opnieuw te passeren. Dit resulteert in een grote klantenloyaliteit.
Zo’n krachtige, unieke branding staat er natuurlijk niet op één, twee, drie. Daarom moet je er goed over nadenken! Het is een kwestie van analyseren en evalueren, maar ook evolueren. Een rebranding is soms wel op zijn plaats en daarbij kunnen wij jou helpen!
SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?
Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!
Persona’s: geef je doelgroep een gezicht
Weet jij waarom je klant iets koopt of waarom juist niet? Verwerf inzicht in je doelgroep dankzij persona's.
Vlieg verderZo maak je een succes van je LinkedInbedrijfspagina
Met Instagram Reels kan je jouw product of dienst op een andere manier in de kijker zetten dat jouw bereik aanzienlijk kan vergroten. Het verspreiden van een korte en krachtige boodschap is hierbij een must.
Vlieg verder