Storytelling

Hoe weet je mensen hun aandacht te trekken? Met een krachtig verhaal!

Betrokken personen zijn actievere klanten, daarom is het belangrijk om een sterk verhaal te vertellen waarvan zij deel uitmaken. Maak gevoelens los bij je doelgroep en dompel hen onder in de wereld van jouw merk. Je klant zal sneller overtuigd zijn wanneer je boodschap hen raakt.

Hoe ontwikkel je een corporate story?

Leg je oor te luisteren bij je medewerkers en ontdek hoe zij denken over jouw organisatie. Achterhaal wat kenmerkend is en wat jouw verhaal uniek maakt. Benadruk zeker de waarden waarmee anderen zich identificeren.

Houd bovendien rekening met enkele basisingrediënten van storytelling. Wie is de hoofdpersoon van het verhaal? Wie of wat staat er centraal? Dat kan je bedrijf zelf zijn, maar dat kan ook een specifiek persoon zijn die het gezicht is van jouw onderneming. Vervolgens stel je de vragen wat er gebeurt en waarom het gebeurt. De reden ‘waarom’ is vaak moeilijker om te onderbouwen. Dit aspect heeft deels met emotie te maken en valt niet altijd gemakkelijk onder woorden te brengen.

Bovenal is het erg belangrijk om aandacht te verkrijgen. Je kan dan wel een verhaal vertellen, je wil ook dat er mensen naar luisteren. In tijden van een overload aan content is het dus essentieel dat je boodschap uniek is en opvalt.

Voordelen van storytelling

Mensen geven betekenis aan hun leven door het vertellen van verhalen. Een corporate story is dus de ideale manier om betekenis te geven aan het bestaan van jouw bedrijf. Creëer een gemeenschappelijke visie en zorg ervoor dat zowel medewerkers als klanten je bedrijf beter begrijpen.

Er samen invliegen?

Wij schrijven graag mee aan jouw verhaal!

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

Customer experience
Customer experience om je bedrijf hoog te laten scoren!

Kan jij raden wat vandaag de dag de meest aantrekkelijke opportuniteit voor een bedrijf is? Als je Customer Experience (of CX) geantwoord hebt, dan heb je het goed geraden!

Yeah, let’s read it!
Have yourself a merry marketingcampagne

Midden oktober, begint er een (kerst)lampje te branden? Hopelijk wel, want het is de belangrijkste periode van het jaar om je marketingskills te laten schitteren. Ontdek hoe, ga ervoor (en jingle), all the way!

Yeah, let’s read it!

Realisaties