facebook_pixel
kingfisher marketing
  1. Home
  2. /
  3. Content
  4. /
  5. Hoog in Google verschijnen

Hoog in Google verschijnen

hoog in google verschijnen

Waarom is het zo belangrijk om hoog in Google te verschijnen?

Hoog in Google verschijnen is de key om online succes te boeken met je bedrijf. Google is één van de meest gebruikte zoekmachines. Aanwezig zijn hierop is dus een must. Als jouw bedrijf een hoger plaatsje inneemt in de ranking, kan dat een verschil maken in het aantal bezoekers op jouw site.

Hoe kan je hoog in Google verschijnen?

Hoger in Google verschijnen betekent je website zo goed mogelijk optimaliseren. In WordPress krijg je de analyseresultaten van de SEO waardoor je gemakkelijk je webpagina kan optimaliseren.

Eerst en vooral moet je zoeken naar een geschikt zoekwoord. Dat wil zeggen: een relevant zoekwoord dat uniek is.
Ten tweede focus je op interne en externe links. Met de interne links verwijs je naar andere artikelen op je webpagina en met externe links verwijs je door naar pagina’s buiten je website. De externe links kunnen zorgen voor een hogere ranking.
Vervolgens kijken we naar de keyphrase. De keyphrase of het zoekwoord moet in de introductie aanwezig zijn en ook een aantal keer in de tekst verschijnen. Zo laat je Google weten waarover je webpagina gaat. Daarnaast mag het zoekwoord niet bestaan uit meer dan 4 woorden.

Er zijn nog een aantal zaken die je ook zeker niet mag vergeten om je optimalisatie zo volledig mogelijk te maken, zoals de metabeschrijving. De metabeschrijving vertelt ons waarover de webpagina gaat. Zorg ervoor dat de lengte van de meta beschrijving goed zit en dat de keyphrase hier ook aanwezig is. Voeg je overigens een afbeelding toe aan je websitetekst? Hou dan rekening met de alt-tag. Zoekmachinesoftware kijkt naar jouw alt-tag en rankt op basis daarvan jouw afbeelding. Met deze tips in de hand sta jij in een mum van tijd hoger in Google.

Geoptimaliseerde zoekwoorden

Wanneer je zoekwoorden wilt optimaliseren, moet je jezelf eerst de vraag stellen welke woorden je doelgroep gebruikt om informatie op te zoeken. Het zoeken en het gebruiken van deze woorden reflecteert het optimaliseren.

Een aantal manieren om goede zoekwoorden te vinden:

1.Gebruik de zoekwoordenplanner in Google als je Google Ads ter beschikking hebt.

2.Maak gebruik van een website die relevante zoektermen opsomt voor jouw zoekwoord. Op die manier kan je heel wat inspiratie opdoen.

3.Kijk in Google Search Console om na te gaan op welke zoekwoorden je site nu al gevonden wordt.

4.Je kan met programma’s werken als SE ranking, SEMrush of Topvisor. Hier kan je ideeën voor relevante zoekwoorden vinden.

Zien we jouw website binnenkort hoog in Google verschijnen?

SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?

Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!

e-mails op maat van je contacten versturen
Waarom je e-mails op maat van je contacten moet versturen

E-mails versturen is spam? Nonsens! Mensen willen net meer e-mails ontvangen. Er is wel een klein cruciaal detail: de e-mails moeten relevante content voor hen bevatten. Je zal zien dat je ROI de hoogte in vliegt!

Vlieg verder
Mond-tot-mondreclame
Wist je dat er twee soorten mond-tot-mondreclame bestaan?

Mond-tot-mondreclame is een aanbeveling door een klant naar een potentiële klant. Zij gaan je merk dus maken of kraken.

Vlieg verder

Realisaties