

Wat is een content strategie?
Het is een strategisch stappenplan waarin je heel wat informatie analyseert en bepaalt. Zo leg je vast wat het doel is van je content, wie de doelgroep is, hoe je die doelgroep bereikt en hoe je achteraf de effecten meet van jouw strategische opzet.
Doe research naar de noden van je klant. Waar hebben zij behoefte aan? Hoe kan je hen activeren? Speel daarop in met je content. Geef bijvoorbeeld nuttige informatie en handige oplossingen. Benadruk de sterktes van je bedrijf en creëer zo een meerwaarde bij de klant.
Heb je een goede strategie opgebouwd? Dan kan je je toeleggen op de content marketing. Dit ga je toepassen om je content te promoten. De juiste mensen op het juiste moment aantrekken, is het doel. Daarom is het vergroten van de zichtbaarheid een belangrijk aspect van content marketing.
Lees hier enkele tips voor zoekmachine optimalisatie:
1. Gebruik en herhaal bepaalde keywords in de tekst. Check op de Google zoekwoordenplanner welke woorden gebruikers als zoekterm gebruiken om die specifieke zoekwoorden te achterhalen.
2. Bied structuur op je website. Hoe? Bouw je content goed op, gebruik tussentitels, herhaal in de eerste paragraaf je sleutelwoorden en gebruik interne en externe links.
3. Zorg voor gerichte landingspagina’s per keyword. Belangrijke kanttekening: snij slechts één onderwerp aan per pagina, zo wordt het geen chaotische samenloop van termen. Synoniemen gebruiken is daarentegen wel top.
4. Let er op dat de content uit minstens 350 relevante woorden Dit scoort hoog in Google, waardoor jouw pagina organisch hoger zal verschijnen in de ranking.
Kies tot slot voor gerichte advertenties die terechtkomen bij jouw specifieke doelgroep. Google Ads is bijvoorbeeld een interessante tool om te gebruiken voor het adverteren.
Is dit nog steeds allemaal chinees voor jou?
Contacteer ons en wij schrijven graag mee aan jouw content(strategie)!
SEO? Da’s ons ding. Aanschouw hieronder een strategisch overzicht dat voor Google wonderen verricht. Magical, toch?
Handige tips & tricks om strategisch aan de slag te gaan? Ontdek meer op onze blogs!
Waarom je een eindejaarsmail uit moet sturen
Is een eindejaarsmail uitsturen nog wel relevant? En of! Wij geven je vier goede redenen om je klanten te mailen vlak voor de feestdagen.
Vlieg verderWaarom is een strategisch marketing communicatieplan noodzakelijk?
Heb je een sterk product? Dan is het geen garantie dat je op lange termijn succes blijft boeken. Ontdek waarom een strategisch marketingcommunicatieplan dé basis vormt voor ieder bedrijf.
Vlieg verder