content marketing

Content marketing

Je doelgroep aanspreken, doe je met sterke content marketing. Je moet hen prikkelen, interesseren maar ook inspireren. Met de juiste content strategie en doordacht contentplan wordt dat een fluitje van een cent!

WAT IS
CONTENT MARKETING?

Bij content marketing richt je je op het creëren van content en het verspreiden van waardevolle, relevante en consistente informatie. Het doel? Je doelgroep aantrekken en hun aandacht vasthouden om uiteindelijk aankopen te genereren. De eerste stap naar sterke content marketing is een onderbouwde content strategie. Op basis daarvan kan je je toeleggen op de content marketing. Dat pas je toe om je content te promoten.

BEPAAL JE CONTENT STRATEGIE

Een content strategie is een strategisch stappenplan waarin je informatie analyseert en bepaalt. Je legt vast wat het doel is van je content, wie de doelgroep is, hoe je die doelgroep bereikt en hoe je achteraf de effecten meet van je strategische opzet. Daarnaast bepaal je ook de communicatietools om je content te verspreiden. Dat alles verwerk je in een contentplan.

contentmarketing
content marketing

BEREIK JE DOELGROEP

Communiceer over onderwerpen die de interesse opwekken van je doelgroep. Het klinkt voor de hand liggend, maar het vraagt om een duidelijke content strategie die onderbouwd is. Aandacht besteden aan een zoekwoordenanalyse die bestaat uit de juiste keywords en tegelijkertijd SEO-vriendelijk zijn, is een must! De inhoud is hierbij belangrijk, maar sterke copywriting en beeld maken het plaatje compleet.

PS we weten dat contentstrategie normaal één woord is maar er wordt meer gezocht op content strategie (twee aparte woorden). Dat maakt een verschil voor onze zoekresultaten!

VERGROOT JE ZICHTBAARHEID

De juiste mensen op het juiste moment aantrekken, is het doel. Daarom is het vergroten van de zichtbaarheid een belangrijk aspect van content marketing.
Lees hier enkele tips:

01

Keywords in teksten

Gebruik en herhaal bepaalde zoekwoorden of keywords in je websiteteksten of blogs. Check op de Google zoekwoordenplanner welke woorden gebruikers als zoekterm ingeven om die specifieke zoekwoorden te achterhalen.

02

Structuur

Bied structuur op je website. Hoe? Bouw je content goed op, gebruik tussentitels, herhaal in de eerste paragraaf je sleutelwoorden en gebruik interne en externe links.

03

Landingspagina’s

Zorg voor gerichte landingspagina’s per keyword. Belangrijke kanttekening: hou het op één onderwerp per pagina, zo wordt het geen chaotische samenloop van termen. Synoniemen gebruiken is daarentegen wél een goed idee.

04

Relevante woorden

Let er op dat de content uit minstens 350 relevante woorden bestaat. Dit scoort hoog in Google, waardoor je pagina organisch hoger zal verschijnen in de ranking.

05

Gerichte advertenties

Kies tot slot voor gerichte advertenties die terechtkomen bij je specifieke doelgroep. Google Ads is een interessante tool om te gebruiken voor het adverteren.

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

 ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

ONS WERKONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK ONS WERK

WIL JIJ
CONTENT MARKETING
INZETTEN?

Wij helpen je graag!