
- Home
- /
- Content
Content
Sterke content marketing start met een juist onderbouwde strategie. Want zonder strategie sta je nergens. Bekijk het op een andere manier. Word jij wild van Samson zonder Gert? Of Bassie zonder Adriaan? Precies, wij ook niet.
Content marketing maakt deel uit van een groter geheel. Je biedt waardevolle informatie aan die jouw klant vooruit helpt, op het juiste moment via het juiste kanaal. Een helpende hand bieden, géén stevige duw in de rug. Op een overtuigende manier help je jouw prospect of klant met het maken van betere keuzes, door onder andere te kiezen voor jouw product of dienst.
Merkvoorkeur opbouwen door consistentie
Door informatie op een consistente en consequente manier aan te bieden – in de vorm van mailings, blogs, video’s of infographics – wordt jouw organisatie op termijn aanschouwd als een betrouwbare bron van informatie. Op lange termijn bouw je hierdoor klantenrelaties en een merkvoorkeur op wat vervolgens weer invloed heeft op de mond-tot-mondreclame voor jouw organisatie. Hoe herkenbaar is het dat je teruggrijpt naar dat wat je kent of waar anderen een positieve ervaring mee hebben gehad?
Strategische content marketing, een kunst op zich
Een sterke content marketing strategie opbouwen doe je door content te verspreiden via de kanalen waar jouw doelgroepen actief op zijn. De kunst? Precies weten waar jouw doelgroep naar op zoek is. Hierbij is het uiteraard belangrijk om hoog in Google te verschijnen, hier zorgen wij voor de nodige magie. Houd in het achterhoofd dat je doelgroep naar jou toe komt wanneer ze jouw product of dienst nodig hebben, niet omgekeerd. Stel met andere woorden de behoefte van je klant centraal en niet die van jouw organisatie.
Jouw doelgroep bereiken met de juiste content
Je organisatie heeft ongetwijfeld veel expertise en informatie in huis. Toch moet je juist dàt communiceren wat de interesse van je doelgroep opwekt! Het klinkt voor de hand liggend, maar het vraagt om een duidelijke content strategie die sterk onderbouwd is. Aandacht besteden aan een zoekwoordenanalyse die bestaat uit de juiste keywords en tegelijkertijd SEO-vriendelijk zijn, is een must! De inhoud is hierbij belangrijk, maar sterke copywriting en beeld maken het plaatje compleet.
PS, we weten dat contentstrategie normaal één woord is maar er wordt meer gezocht op content strategie (2 aparte woorden). Dit maakt een verschil voor onze zoekresultaten! Kan je niet helemaal volgen? Geen zorgen. Content marketing, da’s ons ding.
SEO? Daar worden wij vrolijk van, als het goed gedaan is toch. Aanschouw hieronder een duidelijk overzicht dat voor Google wonderen verricht. Mooi hé?
Vragen? Neem contact met ons op en we bekijken graag samen hoe we je content houden.
Meer weten over content marketing?
Neem een kijkje op onze blogs!
Jouw communicatie: creatief, onderbouwd, doelgericht
De kernwoorden voor goede communicatie? Creatief, onderbouwd én doelgericht. Zo doe je dat:
Vlieg verderHoe origineel (en niet melig) communiceren tijdens Valentijn met jouw organisatie?
Valentijn, het moment om je geliefde in de spotlight te zetten. Maar, het is niet alleen je partner die je in de bloemetjes kan zetten! Denk ook eens aan je collega's of klanten! Tal van manieren om origineel uit de hoek te komen. Wij helpen je graag op weg!
Vlieg verder