22/08/2019

Liesbeth

Wij zijn Kingfisher!

Waarom kiezen voor een naamsverandering?

Doorheen de jaren zijn we geëvolueerd van klein marketingbureau tot allround marketingcommunicatiebureau met internationale ambities. De naamsverandering moet onze herpositionering weerspiegelen en naar mijn aanvoelen is de tijd na tien jaar hard werken, rijp. Het weerspiegelt onze visie en de richting die we in de toekomst willen uitgaan. Welke richting dat is? Uitgroeien tot (inter)nationale speler! Onze naam is veranderd en ook onze huisstijl kreeg een upgrade. Het logo hebben we bewust behouden om de herkenbaarheid te behouden.

Hebben we lang nagedacht over de naam Kingfisher?

Die beslissing was redelijk snel gemaakt. Er zijn een paar brainstormsessies overheen gegaan, maar we wisten vanaf het begin dat we het logo wilden behouden. Dat heeft ons een bepaalde richting uitgestuurd, maar dat vonden we absoluut niet erg. Onze baseline is solid marketing, dat omvat erg goed waar we voor staan. We gaan strategisch te werk en fladderen vooral niet rond. We brengen in kaart hoe we de juiste vis in de juiste vijver kunnen vangen voor iedere organisatie.

Welke bijkomende diensten we nu t.o.v. 10 jaar geleden aan?

Ik zie het als een gestage evolutie, hand in hand met onze klanten. We gingen van start met het ondersteunen van organisaties die geen marketingafdeling hadden, vandaar de naam. Al snel kwam hier verandering in en ondersteunden we ook bedrijven mét marketingafdeling. Dat is de laatste jaren enkel maar sterker geëvolueerd. Ook het team maakte een evolutie door. Het Kingfisherteam telt momenteel 8 personen met elk hun eigen expertises. Al die stappen hebben ervoor gezorgd dat we ons vandaag de dag een allround marketingcommunicatiebureau noemen. We blijven verder groeien en inzetten op daar waar bedrijven naar op zoek zijn. Op dit moment realiseren we de doelstellingen binnen organisaties op vlak van strategie, content, online of grafisch ontwerp.

Om welke reden hebben we het logo behouden?

We hebben het logo van de ijsvogel behouden omdat het perfect aansluit bij onze manier van werken. De manier waarop een ijsvogel jaagt, is ook de manier waarop wij op zoek gaan naar potentiële markten en doelgroepen voor onze klant(en). De ogen, snavel, vleugels, poten én het uitgebreide kleurenpallet, ieder aspect maakt deel uit van het grotere geheel.

Zoals werd aangehaald reflecteert de ijsvogel, a.k.a. Kingfisher, onze manier van werken. Hoe? Dat ontdek je hier!

Nood aan ondersteuning?

We vliegen er samen in!