Alle klanten één voor één opvolgen, oneindig veel emailadressen ingeven als ontvangers, hier en daar een overzicht van je (potentiële) klanten … Klinkt dat bekend in je oren? Lees dan hier waarom het nu het moment is een CRM-systeem in te voeren!
Alle klanten één voor één opvolgen, oneindig veel emailadressen ingeven als ontvangers, hier en daar een overzicht van je (potentiële) klanten … Klinkt dat bekend in je oren? Lees dan hier waarom het nu het moment is een CRM-systeem in te voeren!
We hebben al een aantal blogs geschreven over CRM-systemen, maar we leggen het graag nog eens voor je uit. Een Customer Relationship Management-systeem zorgt ervoor dat je alle informatie over je (potentiële) klanten op één locatie kan verzamelen. Daar hangen verschillende voordelen aan vast waarvan we de belangrijkste hieronder voor je opsommen.
Bovenstaande voordelen leiden onrechtstreeks tot een beter klantcontact en ook tot gewoonweg meer sales. Een recent onderzoek van Capterra bevestigt dit. Met alle beschikbare gegevens kan je gerichter je klanten benaderen doordat je bijvoorbeeld beter kan inschatten wanneer je klanten opnieuw aankopen of hun noden en interesses beter kent.
Weet je niet waar te beginnen? Kingfisher marketing zet voor verschillende klanten een CRM-systeem op. Daarbij optimaliseren we de functionaliteiten, zetten we e-mailcampagnes op en sturen bij o.b.v. rapportages.