Ons op de voet volgen?

Kies welk kanaal jouw voorkeur heeft!

Post

Waarom een CRM-systeem een must is

Alle klanten één voor één opvolgen, oneindig veel emailadressen ingeven als ontvangers, hier en daar een overzicht van je (potentiële) klanten … Klinkt dat bekend in je oren? Lees dan hier waarom het nu het moment is een CRM-systeem in te voeren!

We hebben al een aantal blogs geschreven over CRM-systemen, maar we leggen het graag nog eens voor je uit. Een Customer Relationship Management-systeem zorgt ervoor dat je alle informatie over je (potentiële) klanten op één locatie kan verzamelen. Daar hangen verschillende voordelen aan vast waarvan we de belangrijkste hieronder voor je opsommen.

Klantrelaties managen en verbeteren

  • Een post-itje hier en daar, een onvolledig document op je bureaublad met wat namen van nieuwe klanten … met een CRM-systeem staan alle gegevens op één plek. Op die manier ben je sneller en beter voorbereid op een prospectie.
  • Natuurlijk heeft niet elke klant of prospect dezelfde interesses en noden. Je CRM-systeem speelt daarop in door te segmenteren. Daardoor kan jij gerichter potentiële klanten bereiken.
  • Al je klanten gemakkelijk en automatisch bedanken per e-mail voor hun aankoop of inschrijving op je nieuwsbrief? Easy peasy met een CRM-systeem!
  • Je kan je offertes, afspraken en leads beter opvolgen.
  • Iemand die zich inschrijft voor je nieuwsbrief, meedoet aan je wedstrijd of ergens anders gegevens achterlaat? Alle data staan vanaf nu automatisch in het CRM-systeem en hoef je niet meer zelf bij te houden!
  • Ook gesegmenteerde marketingcampagnes opzetten zijn eenvoudig met een CRM-systeem.
  • Al deze zaken zorgen ervoor dat een CRM-systeem je klantenbeheer in het algemeen vergemakkelijkt.

Dag administratieve rompslomp, hallo efficiëntie 👋

  • Doordat alle gegevens centraal staan, kan je alle losse papiertjes met contactgegevens eindelijk weggooien.
  • Met een CRM-systeem werk je veel efficiënter. Je hoeft geen honderd(en) e-mailadressen meer handmatig in te geven, je kan contacten snel opzoeken nu alles op één centrale plek staat … Wil je enkel mensen van Genk bereiken? Dat is zo gebeurd met een CRM-systeem, zonder handmatig opzoekingswerk.
  • Je kan je marketingcampagnes analyseren.
  • Verschillende onderzoeken zoals deze van Focus on Force tonen aan dat teams die werken met een CRM-systeem productiever zijn.

Meer sales 📈

Bovenstaande voordelen leiden onrechtstreeks tot een beter klantcontact en ook tot gewoonweg meer sales. Een recent onderzoek van Capterra bevestigt dit. Met alle beschikbare gegevens kan je gerichter je klanten benaderen doordat je bijvoorbeeld beter kan inschatten wanneer je klanten opnieuw aankopen of hun noden en interesses beter kent.

Weet je niet waar te beginnen? Kingfisher marketing zet voor verschillende klanten een CRM-systeem op. Daarbij optimaliseren we de functionaliteiten, zetten we e-mailcampagnes op en sturen bij o.b.v. rapportages.

Wil je ook een CRM-systeem gebruiken?