In deze tijden is een blog niet meer weg te denken als onderdeel van jouw business. De kracht van content creëren als bedrijf kan een aantal belangrijke voordelen opleveren. Nog niet overtuigd om te starten met bloggen? Wij sommen de voordelen van bloggen even voor je op.
1. Bloggen boost je SEO
Als bedrijf sneller online opgemerkt worden? Dan kunnen blogs ervoor zorgen dat je SEO een enorme boost krijgt. Op regelmatige basis je blog bijwerken met berichten die relevante zoekwoorden bevatten is een must. Dat zorgt voor een unieke kans om als bedrijf verder te groeien. Alles begint met het maken van een goede titel. De titel is het eerste wat de lezer ziet, dus deze moet meteen de aandacht trekken. Een geoptimaliseerde titel vertelt aan de lezer waarover het blogbericht gaat. Ook de URL van het blogbericht moet je goed afbakenen. Dat geeft de bezoeker ook weer een indicatie waarover het blogbericht zal gaan.
Een ander belangrijk onderdeel voor SEO is de metabeschrijving. De metabeschrijving kan maar een beperkt aantal tekens bevatten, dus ga op zoek naar de belangrijkste trefwoorden om te eindigen met een call-to-action. Voeg vervolgens tussentitels en koppen met relevante zoekwoorden toe in je blogbericht maar overdrijf niet, te veel herhaling werkt averechts. Wat we zeker niet mogen vergeten is het visuele aspect. Foto’s & video’s maken de blogpost aantrekkelijker.
2. Onderscheid je van de rest
Tegenwoordig zijn er veel bedrijven die de voordelen van bloggen ontdekt hebben. Het is daarom cruciaal om je als bedrijf te onderscheiden van de rest. Waarom moeten bezoekers mijn blog lezen? Hierbij 3 tips om jezelf te doen uitblinken.
- Ten eerste, laat je persoonlijkheid zien. De copywriter die het blogbericht heeft geschreven, maakt het verschil in de tone of voice en dus ook in het eindresultaat.
- Het tweede puntje waar je even over moet reflecteren is wat je bedrijf typeert. Verder is ook je enthousiasme en passie belangrijk. Je passie delen voor je vak creëert authenticiteit.
- Tenslotte is het belangrijk dat je jezelf profileert als een professional. Als jij net dat tikkeltje extra expertise hebt, ga je jouw doelgroep meer kunnen overtuigen.
Door op regelmatige basis content te posten met info die ertoe doet of bepaalde oplossingen/antwoorden aan te reiken, bewerkstellig je geloofwaardigheid en vertrouwen bij de lezer. Dat kan resulteren in een versnelling van het aankoopproces.
3. Creëer een sterk verhaal
Binnen de branding strategie ga je verschillende activiteiten op poten zetten om je merk op een bepaalde manier te positioneren en consumenten naar je toe te trekken. Dat kan door op regelmatige basis relevante content te creëren voor je doelpubliek.
Bloggen over de oplossingen die je aanbiedt, is best een onderdeel van die branding strategie. Hoe je dat op een effectieve manier doet? Aan de hand van storytelling. Belangrijk is om hierbij een verhaal te vertellen dat aansluit bij de interesses van de potentiële klant. Breng dus die interesses eerst in kaart vooraleer je begint te schrijven aan je blogpost. We raden je aan om te starten vanuit buyer persona’s.
Social Media
De voordelen van bloggen kunnen we ook doortrekken naar andere kanalen zoals sociale media. Bij het verspreiden van het blogbericht kan sociale media een handige tool zijn. Sociale media zorgen ervoor dat je meer potentiële klanten bereikt met je blogpost. Heb je een eigen koffiezaak en verkoop je zelf gebrande koffie? Maak daar dan een video over & link in de copy naar de blog die meer vertelt over het proces! Zo speel je je troeven uit en dat maakt je bedrijf net iets unieker.
4. Verhoog jouw leads met behulp van een blog
Een blog kan ervoor zorgen dat je meer potentiële klanten aantrekt. Nu is de vraag: hoe doe je dat? Start met je expertise en troeven op te sommen. Weet als bedrijf wat je in huis hebt en wat je juist wilt overbrengen. Je moet er als bedrijf uitspringen zodat de klant beslist om mee te stappen in jouw visie.
Naast het benadrukken van jouw unieke karakter, moet je er voor zorgen dat mensen gaan converteren aan de hand van een call-to-action. Dat is niet altijd zo makkelijk als je denkt. Met een call-to-action wil je dat consumenten over gaan tot actie. Zorg dus voor een activerende tekst. Creëer een kort maar krachtige en duidelijke copy die makkelijk te begrijpen is. Vervolgens kies je een aantrekkelijk design om de call-to-action compleet te maken. Een overeenstemming in kleuren en andere elementen gaan de aandacht trekken. Met deze tips verhoog jij jouw leads!
5. Relaties opbouwen en onderhouden
De voordelen van bloggen zijn ook terug te vinden in je relaties opbouwen/onderhouden. Als bedrijf wil je een waardevolle relatie opbouwen met je klant en die natuurlijk ook behouden. Een blogbericht geeft je de kans om met bestaande of potentiële klanten in interactie te blijven. Een blogpost die zorgt voor goede klantenrelaties geeft waardevolle informatie over je product of dienst en levert een meerwaarde.
Deze voordelen geven duidelijk aan dat blogs een plaatsje verdienen in de communicatie van jouw bedrijf. Op een meer persoonlijke en interactieve manier kan je opvallen als bedrijf. Dat is wat we willen bereiken, toch?
ER SAMEN INVLIEGEN?
Wij helpen je graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!