Ken jij HubSpot al? Dat is een CRM-systeem om klantrelaties op te bouwen en te versterken door middel van e-mailmarketing, sales en customer service. Er zijn heel wat platformen op de markt die gelijkaardige services aanbieden. In deze blog bespreken we de voordelen van HubSpot als CRM-systeem.
We beginnen bij het begin: de definitie van een CRM-systeem. In één van onze vorige blogs kon je er al kennis mee maken. CRM staat voor ‘Customer Relationship Management’ het is een tool die bedrijven helpt om bestaande klantrelaties te verbeteren en sneller nieuwe klanten te werven. HubSpot biedt heel wat voordelen als CRM-systeem.
HubSpot is meer dan een CRM-systeem, het is een volledige marketing automation-tool.
Marketing automation is de verzamelnaam voor software die het segmenteren van content en opvolgen van mogelijke leads vereenvoudigt. Dat doet de software door het automatiseren van repetitieve marketingtaken.
HubSpot heeft een ingebouwd content managementsysteem (CMS), aangevuld met de functionaliteiten van een customer relationship managementsysteem (CRM).
We lijsten de belangrijkste voordelen van HubSpot als een CRM-systeem voor je op:
Dankzij automatisatie kan je content efficiënter segmenteren doorheen verschillende online kanalen zoals je website, blog, e-mail en social media. Leads worden bovendien sneller omgezet in klanten door terugkerende taken te automatiseren in je customer journey.
Het resultaat? Jij bespaart enorm veel tijd én kosten. Waar je vroeger zelf alles moet opvolgen, gebeurt dat nu automatisch.
Misschien wel één van de grootste voordelen van HubSpot als CRM-systeem: alles staat centraal op één plaats. De content op je website, extra landingspagina’s, je e-mailmarketing, salescontacten, enz.. Je vindt het allemaal gemakkelijk terug.
Voor onze klant Mekano Group werken we in HubSpot. De websitecontent van zowel Mekano Group Nederland als de Belgische website staan in de tool. Extra landingspagina’s, databases, leads, e-mailcampagnes maken we ook allemaal op in HubSpot.