Hoe zijn we hieraan begonnen? Eerst hebben op de echte Kingfisher-way een uitgebreide marktanalyse gemaakt. We brachten de marktgrootte in kaart en bepaalden alle doelgroepen. Dat deden we voor het MICE-gedeelte, community creation & het volledige parkgebeuren.
Ook de concurrentie verloren we niet uit het oog! We maakten een grondige concurrentieanalyse zodat Thor Central zijn eigen onderscheiden vermogen, ook wel USP’s genaamd, kon ontdekken. kon ontdekken. Op basis van die analyses creëerden we de marketingstrategie en positionering die Thor Central nu hanteert.
Eens het strategisch marketingplan voor Thor Park was afgerond mochten we beginnen aan de uitwerking. Het belangrijkste instrument waarmee Thor Central potentiële klanten over de streep wil halen is de brochure. Kingfisher marketing heeft deze brochure van A tot Z opgemaakt. Dat ging van copywriting tot het selecteren van de juiste beelden, iconen, lettertypes en de uiteindelijke lay-out. Zo bepaalden we ook mee de visuele stijl waarmee Thor Central communiceert, modern en dynamisch met een historisch karakter.
Naast de brochure werkten we nog tal van andere grafische opdrachten uit. Zo mochten we leuke postkaarten bedenken met een subtiele verwijzing naar hun identiteit en waarden. Ook namen we de huisstijldocumenten onder handen zoals naamkaartjes, briefpapier en een schrijfblokje.