1. Vacature tools
Wanneer het gaat over rekruteren op social media is LinkedIn jouw place to be. Het medium heeft voor rekrutering een speciaal HR-platform waar je jouw vacature gratis op kan plaatsen. Ook Facebook introduceerde enkele jaren geleden ‘Facebook Jobs’, een gelijkaardige tool als het HR-platform van LinkedIn. Voeg je vacatures dus zeker toe aan die tools.
2. Testen, testen, testen
Met de overload aan informatie die er ter beschikking is, moet je natuurlijk opvallen om mensen aan te werven. Welke headlines, afbeeldingen, call-to-actions,… leveren de beste resultaten? Dat kan je alleen maar weten door te testen. Voer A/B-testen uit om te onderzoeken welke versies van je advertenties de meeste resultaten opleveren.
3. Consistentie
‘Consistency is key’, zegt het spreekwoord. Door consistent te zijn in je branding en design, druk je een krachtige stempel op je verhaal. Consistentie schept vertrouwen en geloofwaardigheid. Bovendien maak je jouw communicatie zo herkenbaar en blijf je langer het hoofd van de sollicitanten hangen.
4. Juiste hashtags
Om te rekruteren op social media gebruik je best hashtags. Welke hashtags zijn populair in jouw sector? Op welke hashtags wil jij gevonden worden? Analyseer het hashtaggebruik en kiest de beste voor jouw vacature.
Tip: gebruik een vaste hashtag rond je rekruteringscommunicatie. Zo spreek je je doelpubliek gericht aan. Potentiële sollicitanten zullen de hashtags op termijn vanzelf linken aan jouw bedrijf.