Ons op de voet volgen?

Kies welk kanaal jouw voorkeur heeft!

Post

Voeg Pinterest toe aan je marketingstrategie

Denk jij bij Pinterest ook onmiddellijk aan het opzoeken van inspirerende DIY’s of leuke tips voor kleding, kapsels of interieurs? Alsof er geen strategie op toegepast wordt? Dat is dus niet het enige wat Pinterest te bieden heeft, er zit meer achter. Pinterest is een must in je marketingstrategie!

Waarom Pinterest gebruiken?

Pinterest is een platform, net zoals alle andere social media kanalen, dat je als bedrijf kan inzetten om meer verkoop te genereren. Ik zal je zelfs meer vertellen, Pinterest heeft een enorm sterke impact op aankoopbeslissingen, zo toont een onderzoek aan dat:

  • 87% van de gebruikers een product aankocht dankzij Pinterest.
  • 72% Pinterest gebruikt om te beslissen over een offline aankoop.
  • 2/3de van de pins gaat over een merk of product.
  • 50% een aankoop deeda het zien van een advertentie.
  • 40% van de pinners een gezinsinkomen heeft van meer dan 89.000 euro.
Pinteres - marketingstrategie

Als dat geen reden is om meer in te zetten op dit platform?!

Het interessante aan Pinterest en het grote verschil met de andere platformen is dat Pinterest een link bewaart naar de oorspronkelijke website waar de afbeelding of video werd gevonden. Hierdoor is Pinterest dus goed voor verwijzend verkeer naar je website en voor je zoekmachine ranking in Google. Twee vliegen in één klap.

Het trekt dus sneller meer bezoekers naar je website en je naamsbekendheid schiet de hoogte in.

Hoe zorg je er dan voor dat je content opvalt op Pinterest?

Het is zoals op elk social media kanaal belangrijk dat je waardevolle content plaatst. Het beste is dat jouw foto’s massaal ge(re)pinned worden op Pinterest, hierdoor gaan jouw foto’s viraal en genereer je dus een toestroom aan bezoekers naar je website. Al loopt dat niet vanzelf natuurlijk.

Hieronder 2 gouden tips:

  • Zoek op Pinterest groepen die aansluiten bij jouw core business. Zo post je meteen aan de juiste doelgroep voor jouw product. Deze groepen kan je vinden via Pingroupie.
  • De afbeelding is zeer belangrijk, besteed hier extra aandacht aan. Zorg dat deze verticaal is en dat de tekst (als die deel uit maakt van de afbeelding) goed leesbaar is via een smartphone. Als je bijvoorbeeld je blog of Instagram afbeelding wil delen via Pinterest, is het belangrijk dat je er over nadenkt hoe die afbeelding zichtbaar zal zijn op Pinterest.

Waarom adverteren via Pinterest?

In vergelijking met de andere social media kanalen werken de advertenties het best op Pinterest. Ze werken efficiënter qua kosten per klik die er gemaakt wordt, de return on investment ligt 2x hoger voor retail brands in vergelijking met de andere kanalen. En ga zo maar door.

Daarnaast staat Pinterest gekend om de specifieke targeting van het platform.

Pinterest bevat:

  • Automatische targeting gebaseerd op de details van jouw Pins
  • Pikt de demografische gegevens op
  • Gaat uit van de interesses van de bezoeker naargelang de research die men
  • Speelt in op de gebruikte Keywords
  • Je kan je klantenlijst uploaden van klanten die reeds een aankoop deden
  • Actalikes -> bezoekers met gelijke interesses als jouw bestaande klanten en likers

Kortom Pinterest is een musthave in je marketingstrategie en een onderschat medium waar jij handig gebruik van kan maken!

Ondersteuning nodig om je marketingstrategie te upgraden met Pinterest?