Nieuwe klanten aantrekken, is een belangrijk focuspunt voor iedere organisatie (of dat zou het toch moeten zijn). Hoe je dat doet? Met actieve prospectie én sterke communicatie. Kingfisher marketing deelt 3 manieren om klanten aan te trekken door gericht te communiceren.
CRM-systeem: automatisch klantencontact
Een e-mail, afgestemd op de interesses van jouw potentiële klant. Dat klinkt als muziek in de oren, toch? Een CRM-systeem (Customer Relationship Management systeem) helpt je daarbij! Je bouwt in enkele kliks sterke klantrelaties op. Via het CRM-systeem kan je nog veel meer automatisaties instellen. Denk maar aan het opvolgen van offertes, databases aanleggen enzovoort. Of je nu slaapt of verlof hebt, de processen lopen gewoon door! Zo win jij tijd en werk je efficiënter.
Direct mailing: persoonlijk en uniek
Wil je het individueler aanpakken? Laat je creativiteit de vrije loop en creëer een direct mailing. Dat is een postpakket waarin je bedrijf en jouw producten of services centraal staan. Je kan het vergelijken met een kennismakingspakket van jouw organisatie. De bedoeling? Jouw naamsbekendheid vergroten bij potentiële klanten en hen actief aanspreken. Wil je nieuwe klanten aantrekken? Maak dan een database aan met bedrijven die baat zouden hebben bij jouw product of dienst. Stuur het de direct mailing vervolgens gericht uit mét een persoonlijke boodschap.
Het grote voordeel? Je kan een direct mail fysiek vasthouden, het blijft dan ook veel langer hangen in het geheugen. Wist je dat prospecten 10 tot 20% meer geneigd zijn tot conversie na een aanbod via direct mail dan na een aanbod via e-mail? Het loont dus de moeite.
Social media: laat zien wie je bent
Via je sociale media kanalen geef je potentiële klanten een blik achter de schermen van jouw organisatie. Toon wie je bent en wat jouw kernwaarden zijn. Staat duurzaamheid bij jou op nummer één? Zet dan je duurzame initiatieven in de kijker. Plaats een foto van je zonnepanelen, deel een leuk weetje over je fietsleaseprogramma of film het recyclageproces in jullie bedrijf. Is kwaliteit één van je kernwaarden? Laat de Quality Assessment van je producten zien of deel reviews van je huidige klanten over je kwalitatieve services.
Tip: hou het authentiek. Gebruik zoveel mogelijk echte foto’s op je kanalen. Zo ontdekken potentiële klanten de gezichten achter jouw organisatie.