Tijd winnen en efficiënter werken? Dat kan dankzij marketing automatisering. Door je manuele handelingen te beperken, win je tijd. Resultaat? Jij of je marketingafdeling krijgt meer ademruimte voor gerichte marketingacties. We sommen de voordelen graag voor je op.
1. Time is money
Zelf offertes opvolgen of handmatig e-mailadressen invoeren voor een mailing, het is vaak een langdradig proces. Dat kan omgezet worden in enkele kliks omgezet dankzij marketing automatisering. Herken razendsnel nieuwe leads, breng je verkoopproces in kaart of hou je klantencontacten centraal bij. De mogelijkheden zijn ontelbaar. Je wint tijd voor gerichte marketingacties én bespaart bovendien op je marketing-en-saleskosten. Het systeem denkt immers voor jou.
2. Efficiency is key
Stuur automatische opvolgmails, afgewerkte offertes of herinneringsmails naar je klanten in een handomdraai. Met marketing automatisering speel je korter op de bal en kan je gerichtere marketingacties uitvoeren. ‘Efficiency is key’, zeggen ze wel eens. In het bedrijfsleven is dat een waarheid als een koe. Dankzij automatisering krijgen jij of je marketingafdeling ruimte voor nieuwe ideeën en creativiteit. Denk bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuwe marketingcampagne of een originele guerrilla actie.
3. 24/7
Of je nu slaapt, in meeting bent of verlof hebt, jouw processen lopen gewoon door. Automatisering is een 24/7 gegeven. Klanten blijven geïnformeerd en afspraken verschijnen automatisch in je agenda, ook als je even niet bereikbaar bent. Kortom, je hebt veel minder kopzorgen en mist geen enkele potentiële klant.
Naast dit korte termijneffect is marketing automatisering ook een goede investering voor de toekomst. In het automatiseren van je bedrijfsprocessen kan wel wat tijd (en geld) kruipen. Toch is het de moeite waard om door te zetten. Op lange termijn verdien je die investering dubbel en dik terug.
4. Sterkere klantenrelaties
Goede klantenrelaties zijn onmisbaar in ieder bedrijf. Het behouden van je huidige klanten op lange termijn is immers net zo belangrijk als het genereren van nieuwe klanten.
Je klantenloyaliteit vergroten kan je eenvoudig doen dankzij automatisering. Een simpel voorbeeld hiervan is het automatisch sturen van gepersonaliseerde verjaardags- of bedankmails naar je klanten. Een kleine moeite met een grote impact! Je klanten voelen zich gewaardeerd en blijven bij jou. Het behouden van je huidige klanten op lange termijn is immers net zo belangrijk als het genereren van nieuwe klanten.
5. Meer groeipotentieel
Meer tijd, meer budget en efficiëntere marketing-en-salesprocessen. Dat creëert heel wat ruimte en mogelijkheden. Je kan je nu 100% focussen op je producten en diensten. De doordachte en vakkundige invulling van de sterke software zal niet enkel je werkleven vergemakkelijken, het zal ook jouw organisatie naar een volgend level tillen!