Klanten verrassen? Dat doen héél véél bedrijven traditioneel bij Kerst en nieuwjaar. Bijna ieder bedrijf houdt zich in die periode bezig met het uitzoeken van het ideale loyaliteitsgeschenk voor hun klanten. Kan jij niet zo lang wachten? Wil jij je klanten écht verrassen op een onverwacht moment? Dan kan je ook Sinterklaas spelen op 6 december! De Sint is inmiddels al aangekomen in ons kleine landje. En ook al is het een kinderfeest, het is een feest dat leeft bij iedereen. Door je klanten op die speciale dag te bedanken, val je des te meer op tussen alle andere eindejaarsgeschenken.
Door een relatiegeschenk naar je klanten te sturen, laat je weten dat je aan hen denkt. Dat waarderen ze! Maak zo van een tevreden klant een loyale klant. Door een relatiegeschenk te geven, zijn je klanten minder geneigd om over te stappen naar je concurrenten. Spring dus mee op de kar en bind op die manier je klanten aan je bedrijf! Je merk zal zo de nodige erkenning krijgen.
Wil je graag voor een langere tijd opvallen? Personaliseer het geschenk met je logo, bedrijfsnaam of een leuke quote. Dankzij een kleine investering praten jouw klanten over je bedrijf en onthouden ze je merknaam beter. Kom origineel uit de hoek en creëer op die manier een positieve mond-aan-mondreclame. Grijp zo nieuwe kansen aan en bouw lange termijnrelaties op! Dat zal de winst alleen maar ten goede komen.
Als het op relatiegeschenken aankomt, dan zijn de mogelijkheden eindeloos! Zoek naar een leuk gadget en geef er een persoonlijke touch aan. Voorbeelden zijn een flesopener, een ijskrabber, een wijnkoeler stick, een USB-stick of powerbank, etc. Zorg ervoor dat jouw relatiegeschenk niet in de kast beland, maar een echte eyecatcher is op kantoor. Kies een zinvol geschenk waar je klanten écht iets aan hebben.
De bekendste leuze van de Sint? Wie zoet is krijgt lekkers, … ! Natuurlijk mogen zoetigheden en chocolade niet ontbreken. Het grootste voordeel? Je bereikt iedereen in één klap. Zo vergeet je geen belangrijke contactpersonen en kan je op een eenvoudige manier een geschenk geven aan het hele team van je klant. Een ander voordeel is dat er opnieuw gepraat wordt over je bedrijf. Zo creëer je merkherkenning. Weet je niet goed hoe jij je klanten kan verrassen op Sinterklaas? Hieronder geven we je graag een aantal voorbeelden:
- De chocoladeletters blijven het meest populaire geschenk, maar het hoeft zeker niet saai te zijn. Er bestaan tegenwoordig tal van originele smaken waardoor jij smaakvol uit de hoek komt!
- Een juten Sinterklaaszak met lekkernijen zoals chocolade, speculaas, marsepein, etc.
- Een gepersonaliseerd cadeau waarbij jij je logo of een persoonlijke boodschap gebruikt.
- Een chocolade puzzel die je kan bedrukken met je eigen logo.