05/09/2020

Olivier

Wil jij weten welke bedrijven jouw website bezoeken?

Ondernemen vergde altijd al veel pit en een goede portie doorzettingsvermogen. Sinds maart wordt elke ondernemer nog harder op de proef gesteld. Het ondernemingsklimaat kwam in een digitale stroomversnelling terecht en stond op z’n kop. Loyale klanten blijken een belangrijk houvast te zijn en nieuwe klanten of leads binnenhalen blijkt niet meer zo evident. Toch blijft dat laatste essentieel.

Maar hoe begin je eraan? Omdat je weet dat koud verkopen niet efficiënt is, heb je geïnvesteerd in een sterke website en adverteer je via social media of in Google. En nu rustig achterover leunen en wachten tot de leads binnenrollen? Jammer maar helaas, zo werkt het niet.

Daarom is het voor jou als ondernemer belangrijk om te weten:

  • Wie er op de site komt
  • Welke pagina’s ze bezoeken (waarin zijn ze geïnteresseerd)

Er zijn natuurlijk al veel bekende tools die je een goed zicht geven op wat er op je website gebeurt. Met Google Analytics kan je nagaan hoeveel mensen -en via welke campagnes– je website hebben bezocht. Maar dan weten we nog niet wie deze mensen zijn. Als je een e-mailadres hebt, kan je die bezoekers tracken via je CRM-systeem en kan je er doelgericht mee in conversatie gaan.

Uit studie blijkt dat 3-5% van de bezoekers contact opneemt met een bedrijf door te bellen of een formulier in te vullen. Van 95-97% van de bezoekers weten we dus niets.

Wat als we nu zeggen dat we je een tool kunnen aanbieden die de zakelijke bezoekers herkent, zelfs als ze (nog) geen e-mailadres hebben achtergelaten? Je moet niet wachten op inkomende telefoontjes of ingevulde contactformulieren, je kan proactief geïnteresseerde bedrijven (leads) contacteren.

Essentiele gegevens voor je verkoopgesprek

Onze tool herkent bedrijven door het IP-adres te koppelen aan een uniek samengestelde database. Daarbij verzamelen we relevante informatie om je verkoopgesprek tot in de puntjes voor te bereiden. En dat helemaal op maat van je lead. Sounds good he?!

Hierbij een greep uit de informatie die wordt aangeboden:

  • Bedrijfsnaam
  • BTW- en KVK nummers
  • Postcode
  • Provincie
  • Aantal medewerkers
  • Sector
  • Inzicht in financiële situatie
  • Automatisch gegenereerde leadscore
  • Sessies
  • Pagina’s die zijn bezocht
  • Website van het bedrijf
  • Link naar LinkedIn (en facebook) profielen

Goed om weten: dit is helemaal GDPR-proof!

Filter in no time de interessantste leads uit je bezoekers!

Alle bovenstaande informatie kan je terugvinden in een overzichtelijk dashboard. Maar daar stopt het niet. Door middel van “triggers” kan je functies automatiseren zodat je alleen maar de meest interessante leads te zien krijgt. Heb je geen zin om elke dag in het dashboard te zoeken? Geen probleem, via de triggers kan veel automatisch verlopen:

  • Een periodieke e-mail met de bezoekers van je website
  • Een label toekennen aan de leads
  • Integratie van de leads in je CRM-systeem

Die triggers kunnen volledig op maat van je bedrijf gemaakt worden.

Hoe kan je de tool nu concreet gebruiken?

Stel, je bent actief in de bouwsector en je doelgroep zijn bouwbedrijven. Je hebt in elke provincie een vertegenwoordiger en de grote accounts beheer je zelf. Voor jou zijn de belangrijkste pagina’s: over ons, de referenties en de contactpagina.

Je stelt de volgende triggers in:

  • Basis voor alle triggers:
    • Sector = bouw
    • Bezoek op de referentiepagina, de “over ons” pagina of de contactpagina
  • Het aantal werknemers is groter dan 100 –> die lead wordt naar jouw mailbox verstuurd
  • Regio = Limburg + aantal werknemers is kleiner dan 100 –> die lead wordt naar de Limburgse vertegenwoordiger gestuurd

Als er bijvoorbeeld een Limburgs bouwbedrijf met 50 werknemers op je website komt en enkele referenties bekijkt, dan zal de Limburgse vertegenwoordiger een e-mail ontvangen met de gegevens van die lead. Doordat de vertegenwoordiger kan zien op welke pagina’s het bedrijf is geweest, kan hij zijn eerste gesprek zeer gericht voorbereiden en sturen.

Integratie met CRM

Deze tool kan rechtstreeks of onrechtstreeks met zo goed als elk CRM-systeem “praten”. Dat maakt de mogelijkheden om de lead te benaderen eindeloos. Enkele voorbeelden:

  • Je kan de gegevens van de interessante leads in je database integreren.
  • Je kan automatisch een kennismakingsmail versturen. Rekening houdend met de GDPR-wetgeving natuurlijk.
  • Je kan de leads in een salesfunnel steken, zo kunnen vertegenwoordigers hier meteen mee aan de slag!
contacten centraliseren in database

Ons op de voet volgen? Kies welk kanaal jouw voorkeur heeft: FacebookInstagram of LinkedIn.