facebook_pixel
contentplanner 2021

Ons op de voet volgen?

Kies welk kanaal jouw voorkeur heeft!

Post

Gratis contentplanner 2022: boost jouw contentcreatie

Hoe je jouw doelpubliek aanspreekt online? Door sterke content te delen natuurlijk. Het overzicht bewaren van alle content die je deelt, is niet altijd eenvoudig…Kingfisher marketing helpt je op weg. Boost jouw contentcreatie met onze contentplanner voor 2022! Content voorbereiden, plannen en structureren, was nog nooit zo gemakkelijk!

Wat is een contentplanner?

Als het woord ‘contentplanner’ in de Dikke Van Dale zou staan, zou dat er zo uitzien:

Contentplanner (de; o; meervoud: contentplanners)
1. Een overzicht (in Excel) van al de geplande content binnen jouw organisatie.
Dé tool om in één oogopslag te zien wat je gepland hebt, op welk moment en op welk kanaal.

De content die je kan plannen is heel divers. Denk bijvoorbeeld aan social media posts, blogs, e-mailcampagnes, nieuwsbrieven, video’s, … Je kan onder andere het doel aangeven van je content, het kanaal, de inhoud en de status ervan. Zo zie je meteen wat er lopende is, wat er nog moet gebeuren en wat er in het verleden al geplaatst werd.

3 manieren om je contentcreatie te boosten

1. Haak in op themadagen met de contentplanner voor 2022!

Wanneer is het Wereldgezondheidsdag of Week van de Mobiliteit? Dankzij de contentplanner voor 2022 verlies je nooit meer een belangrijke (of ludieke) themadag uit het oog. Vul je contentplanning aan en haak in op boeiende top topicals. Let wel op: selecteer enkel de themadagen die interessant zijn voor jouw organisatie. Spring dus niet op iedere inhaker maar houd je content relevant voor je doelgroep.

contentplanner 2022

2. Mix it up & kijk wat werkt

Elke week een cartoon plaatsen op je sociale media wordt snel saai.
Inspireer en informeer je volgers en potentiële klanten met een leuke mix aan content.
Wissel een promotie af met een ludieke post achter de schermen of een inspirerende quote.
Wees niet bang om te experimenteren. Durf een Reel te posten en maak die ene TikTok eens na. Als je weet wat al geplaatst is, kan je gemakkelijk de resultaten meten. Vergelijk je contentplanning met de analyses op social media of je e-mailmarketingplatform.

Varieer ook eens in de tijdstippen waarop je content plaatst. Merk je meer betrokkenheid op donderdagen en doet je post op vrijdag het minder goed? Switch it up! Volgende maand kan je aanpassingen doorvoeren!

Contentplanner 2022

3. Consistency is key

Regelmatig posten is een must. Met één post per week op je sociale media kanalen ben je weinig. Met behulp van de contentplanner plan je je social post, video of e-mailcampagne op voorhand in, zo blijf je consistent. Je volgers en (potentiële) klanten zien op die manier dat je investeert in je kanalen!

Bonustip: de beste inhakers spotten voor jouw organisatie? Download onze inhaakkalender voor 2022! 

Contentplanner 2022

Geef je contentcreatie een boost!