Het jaar loopt op z’n einde, 2022 is in zicht. De laatste weken van het jaar zijn voor veel bedrijven een drukke periode: projecten afronden, factureren, eindejaarsgeschenken uitdelen aan klanten, … Een e-mail uitsturen, is vaak geen prioriteit, maar toch is het een goed idee. In deze blog vertellen we je waarom je een eindejaarsmail uit moet sturen!
Je vraagt je af of het relevant is om nog een eindejaarsmail uit te sturen. Gaat die niet verloren in de mailbox? Is het niet storend om weeral een kerstboodschap te ontvangen? Wat heeft mijn doelpubliek daar aan? Het antwoord is “veel”. Een eindejaarsmail heeft heel wat voordelen. Als je het goed aanpakt, is het een krachtige marketingtool. Bovendien zet je zo de toon voor 2022.
Ontdek 4 redenen waarom je een eindejaarsmail moet uitsturen. P.S. Wij stuurden ook een mailing uit naar onze klanten. 😉
1. Persoonlijke touch
First things first, jouw kerstwensen delen met je klantenbestand zorgt voor een persoonlijke touch. Daarnaast is het een ideaal moment om je klanten te bedanken voor het afgelopen jaar. Let op: verval niet in clichés maar denk eens outside-the-box. Maak je kerstboodschap en bedankje zo origineel mogelijk.
2. Acties in de kijker
Heb je nog een eindejaarspromotie lopen of schreef je onlangs een e-book of andere relevante content die je klanten kunnen downloaden? Voeg die toe aan je e-mail. In die laatste mailing kan je je acties, vacatures of promoties gemakkelijk bundelen en in de kijker zetten.
Zo creëerden we bij Kingfisher marketing naar goede gewoonte onze contentplanner en inhaakkalender om jouw content te boosten in 2022.
3. Terugblik en vooruitblik
In een eindejaarsmailing is een terugblik op het afgelopen jaar standaard. Overloop kort wat jouw bedrijf bereikt heeft. Misschien nam je nieuwe medewerkers aan, deed je een rebranding of ontwikkelde je een nieuw product? Super, dat mag je zeker vermelden. Naast een terugblik is de mailing een goed moment om vooruit te blikken op het komende jaar. Wat wil je bereiken? Wat zijn jouw goede voornemens voor 2022? Durf voorzichtig te kijken naar de toekomst.
Bij Kingfisher marketing dachten we na over onze goede voornemens voor onze klanten in 2022.
4. Top of mind
Een eindejaarsmailing uitsturen heeft nog een ander voordeel: je bent weer even top of mind bij je klanten. Vlak voor de feestdagen horen ze nog iets van jouw bedrijf. Zo zet je meteen de toon voor een nieuw jaar met een vlotte samenwerking. Bovendien is het een handig medium om je jaarlijks verlof mee te communiceren. Zo weten je klanten meteen wanneer je weer paraat staat!