Klinkt ActiveCampaign je bekend in de oren? Het is een van de bekendste CRM-systemen om klantrelaties op te bouwen en te versterken. In deze blog bespreken we de voordelen van ActiveCampaign als CRM-systeem.
Nog even opfrissen: CRM staat voor ‘Customer Relationship Management‘. Het is een tool die je helpt om bestaande klantrelaties te verbeteren en sneller nieuwe klanten te werven. In onze vorige blog kon je de voordelen van HubSpot al ontdekken, een gelijkaardige speler op de markt.
Bij Kingfisher marketing werken we met verschillende systemen. In ActiveCampaign zijn we al langer bedreven. Het platform is qua prijskwaliteitsverhouding een van de beste op de markt. Ontdek de voordelen van ActiveCampaign als CRM-systeem.
Wat is ActiveCampaign en wat kan je ermee doen?
ActiveCampaign is naast een customer-relationship-managementsysteem ook een volledige marketingautomationtool. Je kan er geautomatiseerde én gepersonaliseerde e-mails mee uitsturen, salesfunnels mee creëren en landingspagina’s mee bouwen. Kortom, alles om je leads om te zetten in vaste klanten.
De voordelen van ActiveCampaign als CRM-systeem
De belangrijkste voordelen van ActiveCampaign als een CRM-systeem op een rij:
1. Efficiënte en overzichtelijke marketingautomations
In ActiveCampaign zet je in enkele klikken overzichtelijke marketingautomations en salesfunnels op. In de vorm van duidelijke flowcharts. Wist je dat ActiveCampaign het handigste platform is om je automations ook te testen? Onze collega en CRM-expert Olivier is fan.
Dankzij marketingautomatisatie kan je content efficiënt segmenteren. Leads worden bovendien sneller omgezet in klanten door terugkerende taken te automatiseren in je customer journey. Zo bespaar je tijd én kosten.
2. Ontelbare segmentatiemogelijkheden met tags
Je contacten taggen, is een van de belangrijkste voordelen van ActiveCampaign. Heeft een potentiële klant zich ingeschreven op de nieuwsbrief? Dan kan je hem de tag ‘nieuwsbrief’ geven. Schreef datzelfde contact zich ook in voor je webinar? Dan kan je de tag ‘webinar’ toevoegen. Contacten op je e-maillijst kunnen dus meerdere labels hebben. Die kan je verwijderen of toevoegen op basis van het gedrag van het contact.
Tags voor Grafityp
Dat is handig als je bedrijf verschillende diensten aanbiedt zoals onze klant Grafityp. Ze bieden zelfklevende folies aan voor uiteenlopende toepassingen. Van films voor carwrapping tot signmaking, printmedia en pvc-vrije producten. Potentiële leads en klanten krijgen de passende producttags ‘carwrapping’, ‘signmaking’, enz. op basis van hun interesses.
3. Conditional content is mogelijk
Een ander pluspunt van ActiveCampaign is de mogelijkheid om content te verbergen. Dat gebeurt op basis van de tags die aan je contacten toegevoegd zijn. Je kan contentblokken onzichtbaar maken voor bepaalde contacten en wel zichtbaar voor een andere doelgroep.
Conditionele opmaak voor Kingfisher marketing
Hoe werkt het? We sturen namens Kingfisher marketing een e-mail uit naar potentiële klanten met onze klantreferenties in. Natuurlijk zijn sommige referenties relevanter voor bepaalde klanten dan andere.
Potentiële klanten in de maakindustrie willen referenties zien van bedrijven in dezelfde sector. Op basis van de interessetags, passen we de contentblokken aan zodat ze enkel de juiste referenties zien. De overige verdwijnen.
4. Overzicht van de interessantste leads met lead scoring
Altijd al willen weten welke leads nu het meest interessant zijn? ActiveCampaign biedt het antwoord. In de tool ‘lead scoring’ krijgen contacten een score op honderd toegewezen. Hoe meer interactie je lead heeft met je bedrijf (websitebezoeken, geopende e-mails …), hoe hoger de score. Met die info kan je gericht e-mailcampagnes, landingspagina’s en salesfunnels uitbouwen om je leads om te zetten in vaste klanten.
5. Integratie met de grootste e-commerceplatformen en andere apps
Werk je met Shopify, WooCommerce, Magento of een andere e-commerce app? Dan kan je die gemakkelijk integreren met ActiveCampaign. Daarnaast kan je ook andere apps integreren met ActiveCampaign. Denk maar aan WordPress, Facebook of Google Analytics. Connecteer met je klanten en monitor je leads over verschillende kanalen heen.