facebook_pixel

Ons op de voet volgen?

Kies welk kanaal jouw voorkeur heeft!

Post

Jouw communicatie: creatief, onderbouwd, doelgericht

Communicatie die werkt voor jouw doelgroep begint met een strategisch communicatieplan. Ga niet voor ad hoc acties maar zorg ervoor dat je communicatie creatief, onderbouwd én doelgericht is. Zo onderscheid je je bedrijf van de concurrentie. Ontdek hier hoe!

Jouw communicatie: creatief, onderbouwd én doelgericht dus. Dat zijn de drie kernwoorden die van jouw communicatiemix een winnaar maken. We geven tekst, uitleg en tips bij ieder kernwoord:

✔ Creatief

Creativiteit is een must, zowel on- als offline. Dat is dan ook de eerste stap om jouw communicatie die creatief, onderbouwd en doelgericht te maken. Een creatief idee doet meer dan de verkoop boosten en merkbekendheid creëren. Het brengt je dichter bij je doelpubliek.

Durf buiten de lijntjes te kleuren. Wijk eens af van de typische quote op social media of de droge brochure die je jaarlijks uitstuurt. Om de creative juices beter te laten vloeien, geven we enkele tips:

1. Organiseer een brainstorm met je collega’s.
Teamwork makes the dream work!

communicatie; creatief, onderbouwd, doelgericht

2. Maak associaties
Waaraan denk je bij jouw merk of product? Denk eens verder en maak associaties. Zo kom je op nieuwe ideeën.

3. Kijk naar de concurrentie
Je hoeft het warm water niet opnieuw uit te vinden. Neem een kijkje bij de concurrentie en laat je inspireren.

Ontdek hier onze creatieve aanpak voor A.Vogel en SipWell!

✔ Onderbouwd

Communiceren in het wilde weg is not done. Creatieve communicatie moet je onderbouwen. Dat doe je zo:

1. Analyseer intern en extern
Doe eerst een externe analyse van de markt. Wat doet de concurrentie? Wat zijn de huidige trends? Verdiep je ook eens in je huidige communicatie (interne analyse) Wat slaat aan en wat niet? Op basis van die bevindingen, kan je aan de slag.

communicatie creatief, onderbouwd, doelgericht

2. Geef je doelgroep een gezicht
Ken jij je doelgroep écht? Met buyer persona’s deel je je doelgroep op in concrete categorieën. De meeste bedrijven spreken meerdere doelgroepen aan. Zo kan je je communicatie vooraf afstemmen op je verschillende persona’s.

Onderbouwde communicatie dat is ons ding. Solid marketing, daar gaan we voor bij Kingfisher marketing. Lees hier hoe we dat deden voor SEW-EURODRIVE!

✔ Doelgericht

Die creatieve, onderbouwde communicatie moet je doelgericht inzetten. Wil je meer leads genereren? Meer conversies op je website of wil je meer lezers verzamelen voor je nieuwsbrief? Die verschillende doelen, vragen om een andere strategie. Volg dit stappenplan om je doelen op te stellen:

1. Maak je doelen meetbaar en concreet
Hoeveel nieuwe leads wil je aantrekken en binnen welke tijdspanne? Hoeveel volgers wil je verzamelen? Maak je doel zo concreet mogelijk.

2. Evalueer je communicatie en stel bij
Is je communicatie opgestart? Evalueer die dan. Loopt de leadgeneratie goed? Win je meer volgers? Zo niet, stel je communicatiecampagne dan bij met een andere tekst, een krachtigere landingspagina of zet een ander communicatiekanaal in.

Communicatie doelgericht inzetten doen we voor al onze klanten, ontdek hier hoe we dat aanpakten voor Madolex en IPP.

jouw communicatie: creatief, onderbouwd, doelgericht