Wie zomer zegt, denkt aan terrasjes, barbecues, vakantie, plonzen in het zwembad enz. Levert jouw bedrijf producten of services die passen in een zomers kader? Dan kan je jouw zomerse communicatie daarop inhaken. Wees creatief! Is eventbeleving jouw ding? Haak dan in op het aankomende Pukkelpopfestival en schrijf een blog over de succesformule van het festival. Kijk ook eens naar feestdagen en themadagen die in de zomervakantie vallen, ook daar kan je leuke content rond creëren. De Belgische nationale feestdag komt er nog aan, maar ook World Emoji Day, Tequiladag en de Dag van De Vriendschap staan nog op de agenda.
Inspiratie nodig voor leuke inhakers? Download onze inhaakkalender 2021, je communicatie voor de zomer is in no-time ingepland!
In juli en augustus zijn er vaak minder mensen om zich over de communicatie te ontfermen. Of het nu gaat om collectief verlof of je marketingmanager die voor twee weken naar Mallorca vertrekt. Plan je zomerse communicatie daarom op voorhand in met behulp van een contentplanner. Zo kom je niet voor verassingen te staan en kan je met een gerust hart op vakantie vertrekken.
‘Timing is everything,’ zegt het spreekwoord. Ook voor je communicatie in de zomer is dat het geval. Regent het al dagen pijpenstelen? Dan is een zomerse post met de caption: “Geniet van het zonnetje!”, natuurlijk geen hoogvlieger. Heb je tip 1 opgevolgd en een blog geschreven over Pukkelpop? Check dan eerst even of het festival nog kan doorgaan. Pas je copy indien nodig aan of plan een vervangpost in.
De meeste bedrijven delen cadeautjes uit tijdens de eindejaarsperiode. Doe eens zot en verras je klanten dit jaar met een zomers geschenk. Dat kan met een zomers product uit jouw aanbod of een gepersonaliseerd, zonnig gadget.
Wat dacht je van een zonnebril, zonnecrème of mini-ventilator met jouw logo op? Alles is mogelijk! Steek er een persoonlijk postkaartje bij waarop je de klant een fijne vakantie wenst, et voilà!
Think outside the box en bedenk een verfrissende communicatieactie voor jouw bedrijf. Een zomerse wedstrijd, een leuke kortingsactie of een zonnige communicatiecampagne. Enkele zomers geleden, zette Kingfisher marketing de HydraTour op poten voor SipWell. Het doel van de Hydratour? Water drinken stimuleren, op en naast de werkvloer en tegelijkertijd awareness creëren over de plastic afvalberg.