facebook_pixel

Ons op de voet volgen?

Kies welk kanaal jouw voorkeur heeft!

Post

5 redenen om onze gratis social media contentplanner te downloaden!

De dagen van enkel spontane en ongeorganiseerde berichten plaatsen op social media zijn achter de rug. Dit zijn de 5 belangrijkste redenen waarom jij best al op voorhand een overzichtelijke planning maakt voor je social media. En dat doe je het beste met onze contentplanner voor 2019!

1. Mis nooit belangrijke data dankzij de contentplanner voor 2019

Is het belangrijk voor je merk dat je #Werelddierendag viert? Hoe zit het met #BlackFriday? Of #NationalPizzaDay?

De social media contentplanner voor 2019 helpt jou om op de hoogte te blijven van al die themadagen (samen met ‘echte’ feestdagen zoals Pasen en Nieuwjaar). Je zal geen enkele gelegenheid missen om je merk te verheffen en met volgers in contact te komen op speciale datums.

2. Consequent posten is de beste manier om meer betrokkenheid te genereren

Niemand zal je willen volgen als de meest recente post op je profiel twee jaar geleden is. Consequentie brengen in je social media posts toont potentiële volgers dat je investeert in jouw kanaal. Daarbovenop train je jouw huidige volgers dat ze op regelmatige basis content mogen verwachten waarbij je tegelijkertijd toont dat je ermee bezig bent. Je bouwt aan langdurige relaties die tot verkoop leiden. Een contentplanner helpt jou om consequent op alle platforms te posten.

3. De ideale mix van content voor jouw bedrijf

Niemand houdt van vrienden die alleen over zichzelf praten. Hetzelfde geldt voor merken op sociaal gebied. Natuurlijk willen volgers weten wanneer je een uitverkoop hebt of een nieuw product aanbiedt, maar zij willen ook andere soorten inhoud zien, zoals video’s en nieuwsverhalen uit de branche, persoonlijke interacties en antwoorden op vragen, leuke wist-je-datjes, …

Door vooraf jouw sociale content te plannen, publiceer je uit elke categorie een uitgebalanceerde hoeveelheid inhoud.

4. Bespaar tijd

“Het bijhouden van een gedetailleerde planning is toch tijdrovend?”, vraag je je misschien af. Eerlijk gezegd? Het antwoord is nee. Het gebruik van een sociale mediakalender bespaart je tijd. Als je een plan hebt voor je toekomstige sociale inhoud, kun je je berichten van tevoren plannen.

5. Zoek uit wat het beste werkt voor jou

Als je een overzicht hebt van wat je hebt gepubliceerd, kan je gemakkelijker resultaten meten. Vergelijk jouw publicatieplanning met de analyses en kijk of je patronen kan vinden. Misschien presteren berichten die op donderdag zijn gepubliceerd het beste. Misschien houden jouw Facebook volgers echt van 15-secondenvideo’s, terwijl je Twitter volgers de voorkeur geven aan lange blogberichten. Misschien zien jouw Instagram volgers graag één bericht per dag, terwijl jouw LinkedIn volgers er drie per week willen zien. Meet je bevindingen en blijf testen en optimaliseren tot je het perfecte publicatieschema vindt dat werkt voor jouw product of organisatie.

Jouw content verdient het om in de schijnwerpers te staan!
DOWNLOAD ONZE CONTENTPLANNER!

Hulp nodig bij het opstellen van jouw contentplanning?